Płatności mobilne HCE w GBS Banku!


Z przyjemnością informujemy, że dla klientów indywidualnych GBS Banku została wprowadzona możliwość płatności mobilnych telefonem komórkowym w technologii HCE. Płatności te umożliwiają klientom szybkie i wygodne płacenie telefonem bez konieczności noszenia przy sobie karty płatniczej. Usługa ta jest bezpłatna i dotyczy wybranych kart debetowych.

Aktualnie z płatności HCE mogą korzystać klienci posiadający kartę:

  • Visa Classic Standard
  • Visa Classic Debetowa VIP
  • Visa Classic Debetowa Student
  • Karta Visa Zbliżeniowa
  • Naklejka Zbliżeniowa Visa payWave

W najbliższym czasie zostanie również udostępniona możliwość płatności mobilnych dla kart debetowych Mastercard. W przypadku pojawienia się poszerzonej listy produktów kartowych, które umożliwią płatności mobilne telefonem, wystosowany zostanie komunikat informujący.

HCE_550x413

W celu dokonania transakcji wystarczy tylko przyłożyć odblokowany telefon do terminala płatniczego, a kwotę powyżej 50 złotych potwierdzić dodatkowo numerem PIN, który jest wprowadzany na terminalu płatniczym, a nie w aplikacji mobilnej. Płatność nie wymaga logowania się do aplikacji mobilnej, czy dostępu do Internetu.

Podstawowe wymagania dla telefonu korzystającego z aplikacji Planet Mobile HCE Wallet:

  1. Oprogramowanie telefonu (wymagany system operacyjny) Android w wersji 4.4 lub wyższy;
  2. Moduł dostępu do Internetu w technologii WiFi lub GSM (GPRS, HSPA, LTE lub inny zapewniający dostęp do sieci internet);
  3. Moduł komunikacji zbliżeniowej w technologii NFC (Near Field Comunication).

Procedura aktywacji nowej karty w Aplikacji Planet Mobile HCE Wallet:

  1. Użytkownik powinien mieć uruchomiony w urządzeniu moduł komunikacji zbliżeniowej w technologii NFC.
  2. Użytkownik pobiera aktualną wersję aplikacji mobilnej Planet Mobile HCE Wallet ze sklepu Google Play.
  3. Instaluje ją na swoim telefonie. Wykonuje proces rejestracji/konfiguracji aplikacji, w tym zdefiniowania hasła dostępu do aplikacji w trybie, w którym umożliwia mu to aplikacja (PIN lub wężyk). W trakcie konfiguracji użytkownik zostanie poproszony o przyłożenie swojej karty płatniczej, dla której ma być świadczona usługa płatności mobilnych do telefonu (aktualnie Visa PayWave). W przypadku problemów komunikacyjnych pomiędzy chipem karty a modułem NFC w telefonie, użytkownik wpisuje numer karty oraz datę ważności karty ręcznie. Aplikacja mobilna na podstawie danych karty, generuje kod aktywacyjny.
  4. Użytkownik dzwoni do Contact Center – numer telefonu 801 502 503 – wybiera przycisk 1 (posiadacz karty z Grupy BPS) i prosi o aktywację karty w usłudze HCE.
  5. Pracownik Contact Center zgodnie z procedurami Banku dokonuje weryfikacji użytkownika i potwierdza jego tożsamość. Po pozytywnej weryfikacji tożsamości użytkownika, pracownik Contact Center prosi o podanie kodu aktywacyjnego.
  6. Użytkownik podaje kod aktywacyjny wygenerowany w aplikacji mobilnej dla danej karty.
  7. Pracownik Contact Center podany przez Użytkownika kod, potwierdza/wprowadza do systemu zarządzającego aplikacją mobilną. Potwierdzenie/poprawne wprowadzenie kodu aktywuje na telefonie Użytkownika kartę.
  8. Od tej pory Użytkownik może dokonywać płatności zbliżeniowych przy wykorzystaniu telefonu i aplikacji mobilnej Planet Mobile HCE Wallet.
  9. Dodawanie kolejnych kart (w momencie gdy będzie usługa poszerzona na inne karty) odbywa się w analogiczny sposób, uwzględniając kontakt z Contact Center celem przekazania nowego kodu aktywacyjnego.

Planet Mobile HCE

Instrukcja Planet Mobile HCE