Błędne wyobrażenie, PRL i inne


Czasami nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo spółdzielczość jest modna oraz to, że jesteśmy niejako jej częścią. I choć w polskim społeczeństwie zakorzeniły się stereotypy m.in., że bank spółdzielczy to skamieniała instytucja PRL-owska dla rolników, to jednak uwierzcie, że nic bardziej mylnego.

Cieszymy się, że w necie ukazuje się coraz więcej informacji na temat błędnego wyobrażenia… my również na naszym blogu, staramy się zmienić postrzeganie. Cieszymy się, że możemy również liczyć na inne portale. Tu dziękujemy Banking Magazine za ciekawy artykuł na temat naszych działań.

Fragment artykułu zamieszczamy poniżej:

W polskim społeczeństwie zakorzenił się stereotyp banku spółdzielczego jako PRL-owskiej instytucji dla rolników. BS-y próbują zwalczyć postrzeganie ich jako skamieniałości pozostałej po kapitalistycznym systemie. Poprzez internetowe nośniki informacji m.in. blog modnaspoldzielczosc.pl, stronę www Krajowego Związku Banków Spółdzielczych czy Banku Polskiej Spółdzielczości, chcą przybliżyć swoją działalność i pokazać, że są instytucjami nowoczesnymi, które spokojnie mogą konkurować z bankami komercyjnymi.

„Myśl globalnie, działaj lokalnie”. Takie przesłanie towarzyszy bankom spółdzielczym, które prócz zadań czysto ekonomicznych, skupiają się na misji społecznej poprzez m.in. działalność oświatowo-kulturalną oraz angażowanie się w codzienne życie publiczne poszczególnych regionów, w których funkcjonują. W przeciwieństwie do banków komercyjnych, maksymalizację zysków traktują wyłącznie jako sposób na realizację stawianych sobie założeń. W stosunku do klienta BS-y stosują zasadę bliskiej relacji.

Walka o wzmacnianie wizerunku banków spółdzielczych jako nowoczesnych instytucji oferujących klientom podobne produkty jak firmy komercyjne toczy się również w internecie.

Całość znajdziecie tutaj

fot.thetasteofsunshine.tumblr.com